fredag 7 februari 2014

Fick lite mycket att göra i dag....

...så pass mycket att det blev svårt att hinna med att uppdatera här på sidan.
Började dagen riktigt lugnt, med att invänta posten.
Hade nämligen beställt lite småkryp, inför Lag-DM på söndag.
Och jag ville gärna att de kom in i kylskåpet fortast möjligt.

Därefter bar det i väg till Skattkärr.
Hade ju kommit lite snö, och i förrgår såg jag ett par borrhål med en diameter på 25 cm. 
De hålen hade bara ca. 5 mm. is, och blev följaktligen ganska farliga, när man inte ser dom för att de är snötäckta.
Kan ju bli riktigt illa att trampa ner i ett sådant, med benbrott som följd, i värsta fall.
Och det vill vi ju undvika !
Tror att jag hittade samtliga sådana hål i det området, om jag räknade rätt, så blev det 22 eller 23 hål, som blev markerade med två riskvistar med hålet i mellan.
Isen i det området håller 14 cm. kärnis.

Därefter kollade jag området närmare färjeläget på Jäverösidan, och fick dra ris runt ytterligare ett mindre område med i mitt tycke sämre iskvalité.

Klockan går ju fort, när man har kul, heter det ju.
Hade lovat se efter mitt yngsta barnbarn, så det var bara att packa ihop, för att inte bli för sen dit.

Tar ett till iskollpass i morgon, och räknar med att jag blir klar då, lördagen finns ju kvar, i reserv om det skulle behövas ytterligare koll !!!!!!!!!

Nu blir det natt
Sov gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar