fredag 18 maj 2012

Leta från dagens förehavanden !!!!


 Vi sjösatte i Värmskog, för att ta sjövägen till starten i Edane






 Vattnet låg värkligen som en spegel i dag, i allafall större delen av dagen.

 Så kom vi tillslut fram till prisutdelning !

 Priset för Störst Fisk
en Gädda som vägde 6,75 kg
gick till Team Mosquito
--o--
Så här ser topp 3 ut i år !
 3:a Team Jägra
36,32 kg

 2:a Team UFO
38,54 kg

 1:a Team Rival
44,11 kg

 Själv hamnade jag på plats 16, med en vikt på 21,46 kg
--o--
Hela resultatlistan ser ut så här

 Så när allt var klart, tog vi resan tillbaka till Värmskog , och nu blåste det litegrann i allafall

 Och där började problemen på riktigt, Det hängde en kabel över vägen ner till rampen som jag inte uppmärksammade, (jag hade ju sjösatt där på morgonen, utan att fastna i någon kabel) 
Det brakade till rätt ordentligt, och masten gick av !

 Och eftersom jag åker till Barken redan i morgon, för att delta i första deltävlingen i Lake Tour 2012, så var det bara att försöka fixa masten så fort som möjligt.
Och jag är riktigt glad att ha både bra kompisar, och bra grannar, som ställer opp med den hjälp som jag behöver !

 För allt löste sig, Rör hade jag stående, så det var ju bara att rensa bort skrotet och montera nya grejor.

Och skrotet få ligga i garaget i väntan på transport till tippen
--o--
Ja,ja, vilka beten som fungerade för mej i dag, ja det ska jag fixa en bild på i morgon, för jag går och tar natten nu.
Sov gott alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar