torsdag 27 februari 2014

Helgens KM, m.m.

Har letat efter ett ev. tänkbart vatten inför helgens planerade KM.
Hittade inget vatten inom rimligt avstånd med hållbar is......
Stora Lesjön.
Här var det meningen att vi skulle vara, men isen visade sig inte hålla måttet, helt öppet vatten rätt över hela området från inlopp till utlopp, och den is som fanns var riktigt dålig.

Landlöst så långt jag kunde se, upp till ca 3-4 meter ut från land

Tog även en bild vid Longsjön, och där går inte jag ut i alla fall, landlöst även här, dessutom finns det ingen kärna alls där så långt jag hade möjligheten att kontrollera, isen brast så fort jag gjorde försök att kliva ut på den.

Detta innebär tyvärr att vi tvingas ställa in 
SFK Trekrokens KM-Pimpel 2014 tills vidare.
Just nu, har vi inget alternativ
Varken datum, eller vatten.
Men jag fortsätter leta, och återkommer så fort jag hittar något i frågan.

Satt, när jag kom hem efter dagens aktiviteter, och letade lite på nätet efter info gällande.....
......Nordiska Mästerskapen i pimpel.
Hittade den här bloggen gällande just detta
Se vad som gäller för årets Nordiska HÄR

Tävlingskalendern har även den uppdaterats med ytterligare info.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar