onsdag 26 februari 2014

Det blev en lååång dag.............

Som ni sett, ni som följt med i dag, så har jag varit ute på en turné på våra vägar, i stort sett hela dagen.
Åkte relativt tidigt på morgonen, för att hämta hem en ny skoter....
....just det en Ny skoter.
Den gamla, som försvann genom isen d. 9 februari, som sedan blev bärgad fem dygn senare,(det inlägget hittar ni här) Den skotern gick tyvärr inte att rädda, vilket fick till följd att försäkringsbolaget löste in skotern, och det i sin tur innebar att jag la till det som fattades och köpte en ny skoter.
Den nya, iordningställdes och levererades av Hans Eriksson AB i Frövi. 
Suveränt bra bemötande, hela vägen från första kontakten med försäkringsbolaget, till konstaterandet att den gamla inte gick att få ordning på, och därefter ett supersnabbt iordningställande av en ny maskin, som jag nu har hemma.

När den (skotern) var lastad, affären klappad och klar, ja då ringde jag givetvis min dotter i Eskilstuna, för att se om hon var hemma. (det var ju inte någon större omväg)
Det var hon, en liten stund, såpass att jag hann med ett litet kort besök, innan hon rusade i väg till arbetet.
Hann till och med en kopp kaffe, bara sådär.
Tack Katarina och Daniel.

När jag ändå var ute på turné.....
....så var det ju lika bra att hämta kontaktdonet till min WARN Vinsch.
Clas i team Ce & Le hade ju fixat hem en sådan reservdel för länge sedan, och det hade liksom inte blivit av att ta hem den tidigare, vilket då passade aldeles utmärkt i dag.
Jag var ju ändå ute på turné!

Han hade lite kort om tid bara, så vi hann inte med kaffet den här gången, hörde då att Lotta, också team Ce & Le, var hemma i dag, och det var ju inte mer än ca. ett par mil dit, så sagt och gjort, jag ringde och kollade om det passade med ett snabbt oplanerat kort kaffebesök besök.
Och det gjorde det.

Tack Clas för att du fixade reservdelarna åt mej.
Och tack Lotta för kaffet och tilltugget.

Det var väl dagen i stort, återstod ju bara hemresan, som fick ett kort bensträckar/mat uppehåll i Arboga, följt av ett stopp i Karlskoga för bränslepåfyllning.

Ja det var den dagen, en dag på våra landsvägar, ca. 60 mil, med en massa diverse stopp efter vägen, för att till slut vara hemma igen.

Tack alla för i dag, och må bäst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar