lördag 8 februari 2014

Avrisningskartan klar!

Lag-DM Pimpel 2014
Skattkärrsviken
Så här blev det !
Ser kanske mycket ut, men det är inte så illa som det ser ut.
Isen är bra.
De områden som är markerade med en massa prickar, är helt fiskbara, isen är lika bra där också, det är bara det att i dom områdena finns en massa borrhål i modell STORA HÅL, vilket jag då menar 250 mm. i diameter. 
Jag har nog hittat, och markerat, ungefär 80 st. sådana hål, och jag tror att jag hittat alla.
Ni kan ju ändå vara extra uppmärksamma i de områdena, för det finns i stort sett ingen is i hålen, och det är ju lite onödigt att trampa ner i ett sådant hål, med risk att bryta benet, eller ?

Isen då ?
 Ja, den består utav riktig kärnis som ligger överlag på 12-15 cm.
Något enstaka ställe ner mot 10-11 cm, de områdena ligger för det mesta under en delvis genomfrusen snöis sträng
Några ställen går isen upp mot ca. 17 cm. också.

Vid färjeläget går avrisningslinjen lite krokigt, beroende på justeringar som gjordes i dag,(fredag) där finns även en hel del mindre områden som jag bedömde hålla lite för osäker is, med tanke på att prognoserna lovat blött, och +grader.
De avrisade fläckarna består nämligen av till större delen utav snöis.
Se upp extra i det området, så att ni inte av misstag hamnar på fel sida avrisningen.

Jag har med avrisningskartor som ni kan få i morgon.

Föret på isen ?
Rekomenderar bestämt att ni har med riktigt bra broddar, för det blir halt på isen
Var riktigt halt i dag.

Ta nu ock vila er i form, för i morgon är det dags att se vilka lag som placerar sig på pallplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar