tisdag 17 december 2013

Liten provisorisk reparation.......

Tappade flaggan på ena pulkan senast jag var ute på sjön....och hade tänkt fixa till det på en gång.......men inte kom väl jag ihåg det, när jag väl var på landbacken, och hemma !
Minnet är bra, men kort i bland...............eller så "det tar jag sedan" , vilket definitivt inte är någon hit, när minnet är som det är..........!
I vilket fall, i förmiddags så kom jag på att det nog var något fel som skulle fixas till innan nästa pass på sjön...............sagt och gjort, ett telefonsamtal till YM:s Fiske för att kolla om de hade lösa flaggsatser till mina pulkor.
Svaret var positivt, de skickar flaggsatsen så snart det går.
Gött!!!! Tänkte jag, då hinner jag få ordning på allt innan nästa pass.

Fram på dagen så kollade jag på väder- vindprognoser för Vänern, och såg att i morgon visade bäst förhållanden på hur länge som helst, vilket innebär ett fiskeförsök.

Det innebär i sin tur att jag hinner inte få hem nya flaggor, i tid.....utan får fixa en provisorisk lösning.
Sagt och gjort, hittade en skrotad spötopp, att använda som spröt, och en bit av en reflexväst fick tjäna som flagga.
Blev ju riktigt bra....tycker jag i alla fall.....i alla fall här hemma i köket.
Om det håller får jag se i morgon.

Ja, ja, jag vet att det går att köra utan flaggor, men det finns två viktiga orsaker till att jag vill ha flaggor på mina pulkor!
För det första: Andra som är ute på sjön, har lättare att lokalisera var pulkorna går i vattnet, och det blir därmed lite lättare att undvika en massa onödigt trassel.
För det andra: Om jag skulle tappa pulkan av någon anledning, t.ex. planerbård linan går av, vilket tyvärr händer i bland, då är det betydligt lättare att hitta igen pulkan, speciellt om det går en del sjö.

Nu tar jag kvällen, för som sagt, det blir, om allt går som planerat, en relativt tidig morgon !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar