söndag 11 december 2011

Vädret går inte att klaga på !


Ja hur blev det i dag då ?


Börjar väl nästan i slutet på dagens korta Vänerpass.

Det här betet var det enda som lockade till dagens enda hugg !

Tyvärr klev den av innan den kom i närheten av håvgarnet ......

......det om det, nu tar jag det från början, hade lite problem att få igång kroppen när klockan ringde, och bestämde mej för att ta det lugnt idag.
Kom så småningom opp på benen, kollade ut på, som det såg ut kanonväder, tittade på vilka vindar Klacken visade, vilket var nästan inga vindar alls (för en gångs skull), gick därefter in på YR där dagens prognos var riktigt bra, ...
Det var då som jag började fundera på att jag kanske skulle göra ett Vänerpass i allafall, visserligen ett kort sådant, men ändå ......
Sagt och gjort, plockar ut spön, beten, kaffet, ja allt som behövs för att kunna åka och fiska, till och med extra bränsle, eftersom ordinarie tank inte fungerar, utan jag kör på en liten reservtank i väntan på att få en ny monterad.
Drar så i väg ut på Vänern, ser fram imot några kanontimmar på sjön...

....det kändes helt ok. (trots att det senare visade sig att jag valde fel område för dagens pass.)
Så blev det dags att fylla på bensin, upptäcker då att tratten ligger kvar hemma i garaget !
Blev helt plötsligt betydligt besvärligare att tanka, men problem är till för att lösas, så efter att ha provat lite olika lösningar, utan framgång, så hittade jag ett par papperstallrikar och några buntband som fick bli en provisorisk engångstratt !
Ja det fungerade, och jag tog mej i land !
(tyvärr inget foto på skapelsen, för den höll inte mer än att jag fick i såpass mycket bräsle att det räckte iland)
I vilket fall, fastän jag kom ut så sent och trots att fisken uteblev, (förutom den tappade) och allt annat som krånglade, så var det en kanondag.
För vädret går inte att klaga på !

Det fanns fisk i dag, fast inte där jag var.
De här två vackra öringarna kom iland med båten som kom iland strax efter mej.
Bara att gratulera till kanonfina fiskar !

Kom på att det faktiskt är
3:e Advent i dag
Ha en bra kväll alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar