tisdag 31 december 2013

"En bra dag på sjön" ..........

........eller en dag som man egentligen inte skulle ha gått ur sängen!!!!!!!!!

Vaknade av att larmet gick i kåken, det visade sig att yngsta grabben kom hem.....och klockan var ca. 05,30.........lyckades liksom inte somna om, utan gick och kollade vindprognoser i stället, och tyckte att det nog var fiskbart i dag.

Så det var ju bara att rodda båten för ett oplanerat försök på Vänern..........nu blev allt kolsvart, och jag menar verkligen kolsvart.....strömavbrott liksom, på sämsta möjliga tid, jag skulle ju koka kaffe !!!!!!!!

Fick tända stearinljus, för att i alla fall se lite vad jag skulle ha med mej.......tog lite längre tid bara.
Och inget kaffe blev det.

När så väl båten var packad och klar, var det dags att kroka på trailern på bilen.
HELSVART här också, och jag tänkte för andra gången, "Det kanske inte är meningen att fiska i dag" men det visade sig vara relativt enkelt avhjälpt, bara en säkring att byta liksom........och jag kunde åka i väg till...

.....Åmål.......kanonväder........och det kändes ganska bra.........ett tag i alla fall........ända tills jag skulle sjösätta......båten gick ut ca 20cm. bara innan det tog stopp.
ELPROBLEM nu också.....fick leta ett tag, och hade nästan bestämt mej för att åka hem igen......... gorde ett sista försök, och nu fungerade det igen, så jag sjösatte, och åkte ut på sjön.

Nu var det riktigt skönt och avkopplande, visserligen lite sjö....men ändå

Segt fiske, det var bara förnamnet......hade en enda kontakt av skaplig storlek, på denna Tomic, men den ville inte vara med så värst länge, innan den valde att kliva av......ja, man kanske skulle stannat hemma i stället.......men det var ju så rogivande på sjön ändå ........men dagen tog slut så smått, och jag började dra mig hemöver.

Nu kom nästa strul...........winchen fungerade inte alls nu....letade fel igen.......och hittade felet............viket innebär att det bara är att beställa nya reservdelar efter helgen

Som tur är har jag en extra winch monterad, en handvevad sådan.

och till slut så var allt surrat och klart för hemfärd.

OCH
Jag tycker nog att dagen på sjön trots allt var "En bra dag på sjön" trots allt som krånglade.
För ärligt sagt, hur kul är det att sitta hemma, när det går att sitta på sjön och bara må gott !

God natt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar