fredag 29 november 2013

Ett steg i taget......och så ett till....

Det går så sakta framåt, den renovering utav ett av de äldre spöna jag håller på med.
Det tog slut på tråd, vilket innebar att jag fick ut och leta, .....vilket var lite lättare den här gången, (trodde jag) eftersom jag hade lite kvar av tråden jag använt, ..............men det visade sig att den tråden jag använt, (hade hittat den i en låda hemma hos min mor), Ja den tråden, fabrikat och färg, fanns överhuvudtaget inte längre. !!!!!!

Vad göra? 
Jo jag visste ju vilket material jag skulle ha tag på, och jag hade en liten bit tråd kvar som sagt, så det var bara att börja leta ersättningstråd, och det blev en hel del bilåka innan jag fick napp.
Den gamla till vänster, och den nya till höger
Den gamla är lackad tre gånger, och den nya en gång, och ska slipas och lackas ett par gånger till, för att komma så nära originalet som möjligt.....men färgen ser ut att bli rätt.

Det kommer ta sin lilla tid, för de två lindningarna på bilden är nr. 33 och 34 utav 75 st. som ska åtgärdas på just det här spöt.
Men som sagt....ett steg (eller lindning) i taget....så blir det färdigt inom en inte allt för avlägsen framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar