lördag 14 september 2013

Makrillfisket i dag.


Vi, Jonas och jag, åkte till Kungshamn tidigt på morgonen.
Sjösatte båten, och for ut på sjön.

Vi startade fisket där jag hade bäst fiske förra gången jag var där, men det gav endast någon enstaka fisk, så beslutet blev att vi körde bra mycket längre ut för att se om vi hittade mer fisk där!
Och det gjorde vi, och större var dom också.

Kanonväder hela dagen fick vi också.

Tack Jonas för en mycket trevlig dag i Makrillens tecken.

Betet som vi använde i dag, var det här.
Levererade riktigt bra, 
(enl. mitt tycke, i alla fall) 
Vi fick 150 Makrill med hem, så både jag och Jonas har så vi klarar oss några dagar, när det gäller Makrill på middagsbordet

Tack för i dag alla, nu tar jag kvällen, för tanken och planerna inför morgondagen, innefattar fiske om allt går enl. plan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar