söndag 20 januari 2013

Resultaten från DM-Cup 2 klara!


DM-Cup 2
Sulviken
Vi kom fram till samlingsplatsen ca. 08,00.
Och det såg ut att kunna bli en superfin dag på isen i dag.

Tävlingssugna fiskare började komma....

...och när det var dags att dra ut på isen, visade det sig att vi blivit 93 st. till start.

Så var det då dags att beträda tävlingsarenan, i detta fallet Sulvikens is!

Själv tog jag det ganska lugnt i dag, satt och vilade en stor del av tävlingstiden.
Hann dock med ett par vändor ut på isen, för att se om abborren var nappvillig i dag.
Men det pratades om ett relativt segt fiske, i allafall för de som jag träffade på.

Jag tog även en tur ut på Älgåfjorden, dels för att se hur isen var, och för att blöta en pirk, vilket resulterade i denna i första hålet som jag provade.
Inte så stor precis, men likväl en Abborre!

På väg tillbaka, stannade jag till, för att se hur fisket var för de som gått längst i dag,
Här visade sig fisket innehålla lite blandad storlek på abborren.

Vissa små, som denna!

Medan andra höll ett skapligt mått!

Åkte vidare mot starten, skulle ju ställa i ordning vågen, då passerade jag den här gruppen som samlats på ett relativt litet område.
De kanske hade hittat fisken?

Väl i land, såg jag att korvgrytan redan var på G!

Här.
Endast några minuter kvar innan...

...slutskottet smäller av!
Varefter vi snart fick reda på hur det gått!

Dagens högsta vikt hamnade i 
Äldre Herrveteranklassen
Grattis Inge Björn 
till totalsegern 
med vikten 7715 gr.

Det visade sig att medelvikten i dag hamnade på 2,1 kilo

Komplett resultatlista ser du HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar