onsdag 16 januari 2013

Dagens Onsdagspimpel! Resultat m.m. !


Dagen började som vanligt, trodde jag i allafall!
Bilen var lastad, och klar för avfärd, (trodde jag )
Hämtade opp Kalle, Östen och Saga, för att därefter dra till Bergsjön
Allt flöt på som det skulle!
Väl på plats, så kom Sveriges Radio, precis som det var avtalat.
Tanken var att göra en direktsändning i radion, inför kommande SM i Pimpel, bl.a.
nu började det krångla
för kontakten i etern fungerade inte, vilket betydde att de fick banda inslaget, och sända så fort de fick kontakt igen, lite senare på förmiddagen.

Så började de tävlingssugna dyka opp, och nu visade det sig att jag tydligen haft hjärnsläpp på morgonen, för det mesta som behövdes för att fixa själva tävlingsarrangemanget låg kvar hemma !!!!
Vad göra ?
Jo, fixade en penna från en av deltagarna, skrev upp namnen på deltagarna på en pappkartong, och hade så pass mycket flyt att de flesta hade något så när jämna pengar till startavgiften

Till slut blev klockan 09,30
Vilket innebar en snabb genomgång inför dagens batalj
Och alla de 35 startande knallade iväg till sina fiskeplatser.

Själv satte jag mej i bilen, för att hämta det kvarglömda som låg hemma.
Hade väl åkt ca. 4 mil, när jag kom fram till en bil som hamnat väldigt fel !
Saktade ner, för man vet ju inte om vad som hänt!
Såg att det rörde på sig inne i bilen, så det fanns liksom inget annat att göra än att stanna och se om man kunde hjälpa till på något sätt.
Fick hjälpa grabben som kört av att komma ur vraket, samt kontakta SOS Alarm, vilket inte gick utan att åka en bit, det fanns inget telekontakt i området överhuvudtaget!
Körde ca en mil där vi fick beskedet från SOS att stanna och vänta in ambulansen som var på väg,
tillståndet blev liksom lite instabilt ett tag, därav detta beslut!

Sagt och gjort, fick vänta bara ca 10 minuter max.
Så var hjälpen på plats,
och jag kunde vända igen, för att fortsätta hemmöver


Det kanske var tur att jag glömde det mesta hemma i dag, för det var tack vare det som jag åkte den här vägen precis när olyckan hade skett !

Kommer tillslut tillbaka till Bergsjön, och ser en bekant bil långväga ifrån
och förstod att nu var de tävlande inte 35 längre utan 36, viket innebär jämna par, när vi skulle lotta 2-mannalagen.
Mikael Andersén hade ju kommit!


Jag hann t.o.m. med att ta ett par foton från isen, innan det var dags att skjuta slutskottet!

Alla i land!
Kortleken delad!
Återstår bara att se vem som blev lottad i hop med vem!

Och till slut fick vi veta vilka som tog hem segern i dag!
Stort Grattis till segern
Erik Tjernsmo och Åge Nilsen
Ni fick hela 8378 gr.

Komplett resultat hittar du HÄR

Slutet Gott, Allting Gott!

Nu tar jag natt
Sov gott alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar