söndag 16 december 2012

Från DM-Cup 1 på Rangsjön !


DM-Cup 1
på Rangsjön
Trots utfärdade klass 1 varningar i väderprognoserna, så kom det 62 fiskesugna till premiärtävlingen på Rangsjön!

Tävlingsledningen för dagens arrangemang, har här placerat ut startskottet, och väntar på att klockan ska bli 10,00

Ett litet axplock med bilder från dagen....


Vi hade åkt runt lite på isen, jag och Per-Erik, (som inte häller han, precis som jag, tävlade i dag) När det gått ca. timmen, och vi fortfarande inte sett en enda abborre, började vi fundera på vad felet var.
Den här sjön brukar leverera segervikter på omkring 5 kilo, men så skulle det inte bli i dag!

Men så plötsligt !
Första Abborren!
Och riktigt fin också
ca. halvkilot!
Och det skulle till en Yngre Herr Junior för att fixa den.
Grattis
Johan Lindgren, både till dagens största Abborre, och till segern i YHJ-klassen med 748 gr.

2:an i YHJ-klassen sitter här, 
Grattis Robin Larsson till andraplatsen.

Åke Lövgren kämpade på, och lyckades till slut fixa en tredjeplats i ÄHV-klassen. med sina 716 gr.

Som ni kanske förstått, så visade sig vikterna inte bli speciellt stora, de flesta hade, precis som den här bilden visar, lite svårt att hitta abborren i dag.
Men dom finns där !

Fast man kan ju fråga sig VAR dom finns!
Abborrarna alltså!
I vilket fall så lyckades Svein Kristiansen (till venster i bild) till slut fixa tredjeplatsen i HS-klassen med hela 782 gr.

Det blev en hel del förflyttningar i snöyran.


Britta Kullberg, "in aktion" lyckades fixa 12 abborrar, som visade sig väga 420 gr. vilket räckte till segern i ÄDV-klassen.

Riktigt gott var det att komma i land, för där fanns ju en värmande brasa, och det är ju aldrig fel!

Till slut så var resultaten sammanställda, och det var dags för vinterns första prisutdelning enl. Värmlandsdistriktets pimpelprogram.
(försökte ta en del foton på pristagarna, men de blev ingen vidare kvalité på dom tyvärr, så därför hoppar jag förbi dom fotona)
Prislistan därimot, var klar redan strax efer niotiden på lördagskvällen, då den hamnade på SFK Trekroken:s hemsida. under avd. Resultat.
Ni ser den direkt HÄR också om ni vill.

Det tog tyvärr mycket längre tid än jag tänkt mej, att få till den här rapporten.
Orsaken är till största delen den där "klass 1 varningen" 
Tyckte nämligen att det där var en riktigt överdriven "varning", i allafall så länge jag befann mej i norra delen av Värmland, så klart att det både blåste en hel del, och lite snö kom det ju också, vilken yrde runt ganska rejält, men vadå varning "lite snöyra får man väl finna sig i" !
Men så kom jag ju hem !
Och här hade dom haft rätt, "väderförståsigpåarna"
För här var det rejält med snö, blöt och tung också.
Hade ändå tur, för min dotter hade röjt parkeringsplatsen, och vägen till entrédörren, så jag slapp kasta mej över snöskottningen direkt i allafall.
Stort tack Katarina för hjälpen.
Jag plockade in allt som skulle ur bilen, fixade lite att äta, fixade resultatlistan, hörde en plogbil !!!!
Oj då!
Världens största, blötaste och tyngsta snöplogkant, växte riktigt snabbt, och stängde in hela infarten, så det är den som sett till att uppdateringen här på bloggen inte blivit av förr än nu!

Ja, ja. Jag har väl inte skottat snö hela natten, men jag gick ut efter att ha fixat resultatlistan, och tog ett tag, tog sedan en liten "kort" vilopaus, sträckte ut ryggen och slocknade givetvis, för att vakna flera timmar senare!
Men nu är infarten öppnad, så pass att jag tar mej ut i allafall, resten tar jag en annan gång, för nu tar ja natt på riktigt.
God natt (eller kanske morgon,) alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar