måndag 25 november 2019

En extremt kort dag på sjön, men vilken dag det blev !

På grund av diverse orsaker, så hade jag inte planerat fiske i dag, hade en del måssten på förmiddagen nämligen.
Men när de åtagandena var avklarade så kollade jag klockan, ….. och kände att egentligen så var det väl ingen större idé att åka ut, för jag skulle som max få till kanske tre timmars fiske, om jag skulle köra ända in i mörkret. 

MEN det var nu som abstinensen slog till, och jag tänkte som så att, ja, jag rensar i alla fall hjärnan lite, och samlar lite energi……och det kan ju alltid vara bra…..sagt och gjort, nu var det dags att ladda båten.


Kom till slut ut på sjön, och hade betena i ca. 12,30, och som ni sett tidigare så kom första kontakten direkt, …. Visserligen en för kort Öring, men ändå, det hände ju någonting i alla fall. Gick därefter max 10 minuter så var som sagt andra öringen landad, denna var ett riktigt grant exemplar, med bra tryck i. Mättes till strax under 65 cm.

Nu hann jag precis sätta ut betet igen, så kom tredje hugget, och den här gången rusade fisken ordentligt, upp och dansade på ytan, ,…ja riktigt kul, dansen och kampen varade i ungefär 40 minuter innan jag tig hem också den här segern. Visade sig vara en riktigt fin Lax, som mättes och vägdes när jag kom hem till 86 cm och 9177 gr. urblodad och klar.

Hade ju kommit ur området en bra bit nu, och vänder upp för att komma tillbaka, men hann inte så långt innan fjärde kontakten var ett faktum, också denna bjöd på en riktigt fin dragkamp som innefattade en hel del rejäla rusningar, innan tillslt hamna i håvgarnet. En Lax den här också, som mättes till strax över 80 cm. och vägde ca. 8 kilo.



Med andra ord, en riktigt intensiv kanondag på sjön, full av positiv energi.

Nu är det bara resten kvar, innan jag tar kvällen.
Tack för i dag alla !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar