fredag 31 maj 2019

Liten rapport från i går.

I går var det dags för årets upplaga den traditionella trolling tävlingen på Värmeln, med start ut från Edane.
Som vanligt fixades arrangemanget utav Böjda Spön och Värmelns FVO. Och är en 100 % C & R tävling.
34 team var föranmälda, varav 33 kom till start, denna dag, där alla tillgängliga väderprognoser utlovat en hel del regn. Och regn blev det, likaså en massa vind, men vad gör väl det, när fiske står på agendan.

Själv valde jag att inte åka en massa båt den här gången, rätt eller fel, ja det kan ju diskuteras, men jag slapp åka båt i en grövre sjö, och sparade därför ryggen en smula.
Hur som helst, mitt resultat blev 4 godkända gäddor, 1 för kort gädda, 2 bommade fiskar samt 1 plastpåse, vilket resulterade i en 17:e plats.

Segern gick till Team Gäddmunken som hade 10 gäddor, som genererade en fiktiv vikt på 35980 gr.
De hade också tävlingens längsta, som mättes till 107 cm. (om jag inte minns fel).
Stort Grattis till er.


Komplett resultatlista.

Detta är de beten som levererade mina fyra godkända fiskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar