söndag 19 juli 2015

Ett experiment!

Fick frågan för ett tag sedan, om jag kunde förlänga handtaget bakom rullfästet?
Hade aldrig försökt, och hade ingen större lust att eventuellt kanske förstöra ett bra spö.

Nu bar det sig inte bättre, än att jag själv förstörde ett av mina egna spön, när jag skulle kliva ur båten, och fastnade med jackan i en av rullarna, vilket orsakade att spöt gick av bara några cm. bakom rullfästet.
Spöt var ju skrot så klart!!!

Det har stått hemma ett tag, när jag kom att tänka på att detta blev ju ett utmärkt objekt att experimentera med det där att "förlänga ett spö" sagt och gjort klingan skalades av, förlängdes samt kläddes med nytt material, och resultatet ser ju riktigt bra ut.

Kommer köra det spöt så snart som möjligt, för att då förhoppningsvis få se hur reparationen håller, "in the real life"

Återkommer med hur det håller, oavsett hur det går, när jag förhoppningsvis fått bända lite fisk med just det här spöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar