måndag 27 juli 2015

EBC, och Lake Tour 3, på Skagern.

Nu är Eldabutiken Big Catch 2015 avgjord

Det blev tyvärr inte så mycket fotat, mest på grund av en hel del regn och vind.
Fisket för min egen del var katastrofalt på lördagen, endast 2 gäddor och en gös på besök den dagen.
Lite bättre på söndagen, då jag i alla fall fick 7 gäddbesök, varav.....
den här var min största under helgen.
Från att vara på en 26:e plats efter lördagen, så lyckades jag i alla fall rycka upp mej till en 14:e plats.
Tävlingen längsta mättes till hela 126 cm., och den fattade tycke för ett av betena hos Johan och Mattias i Team Eldabutiken.
I övrigt så var längden på fisken helt ok. 11 st. på metern eller större.

Hur det gick?
Segrade gjorde Team Libris med hela 907 cm.
2:a Team Full Frys med 896 cm.
3:a Team Whisky med 837 cm.
Stort Grattis

Resultaten ser ut så här
(Klicka på resultabilden för större format)

Och poängtabellen skrivs på det här viset.
1:a Team UFO / Böjda Spön i ledning
2:a Team Libris
3:a Team Eldabutiken Örebro
o.s.v.
Som det ser ut nu, så kan det bli riktigt spännande inför de två återstående tävlingarna, för det är många som ligger bra till.

Vill också passa på att tacka Eldabutiken Örebro, med Emanuel Eskilsson i spetsen, för ett som vanligt förstklassigt arrangemang.

Vill också tacka alla er som kom och tävlade, för utan er blir det ju ingen tävling.

Och till sist, men inte minst.
Stort tack till alla er (ingen nämnd, ingen glömd) som ställer upp, tävling efter tävling, och fixar allt det där som bara måste fixas, för att allt ska fungera så bra och smidigt som möjligt, för utan er hjälp så skulle inte det inte fungera.


ps.
Vika beten som levererade fisken till mej, återkommer jag med i morgon, för jag har inte fotat dom än, och nu tar jag kvällen.
ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar