måndag 2 mars 2015

Tror jag hittat gångbar is inför onsdagen.

En liten första info inför denna veckas
Onsdagspimpel
Har som sagt åkt och letat is i dag inför onsdagspimpeln nu på onsdag.
Hittade ett för mej helt okänt vatten med is, som ser ut att kunna fungera.
Har aldrig varit på sjön i fråga tidigare, men ska enligt uppgift hålla bra med abborre.
Det jag såg i dag var 30 - 50 cm is. i närområdet där jag tänkt som utgång.
Eftersom temperaturerna är som de är, så kommer jag åka dit i morgon (tisdag) för att säkra upp isen, och återkommer med mer info fortlöpande under morgondagen.
Var vi hamnar, om allt är som jag hoppas, är ca 9 kilometer från E-45 vid V.Ämtervik.
Så håll nu tummarna för att isen är bra över hela sjön, och att väderprognoserna är på vår sida, så att vi få fiska på, i alla fall som jag tror, ett helt nytt orört vatten för er alla.
Jag tycker i alla fall det är spännande med nya vatten!
(Om detta mot förmodan inte skulle fungera, så finns det ett till vatten i närområdet)

Som sagt, mer info under morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar