torsdag 12 mars 2015

Äntligen .....Resultaten m.m. från i dag.

Onsdagspimpel i finväder
Nolare Tjärnet
Ja det var där vi fiskade i dag
Släppte i väg de 39 som kommit till start, gick därefter tillbaka till bilen, för att hämta startskottet som jag glömde ta med mig....

....på väg till bilen mötte jag Andersén, vilket nu innebar att det blev 40 till starten, och det innebar också att det nu var jämna lag på isen.

Tillbaka på isen, den här gången var även startskottet med.....isen var riktigt bra, likaså vädret.
09,45 gick starten, själv knallade jag tillbaka till bilen, fixade med priserna, ock ställde i ordning inför kommande invägning.
Efter att dessutom hunnit vila kroppen ett tag, blev jag sugen på att prova ett par hål själv också.

Sagt och gjort.
Isborr och en pimpelsticka med.
Första hålet...........inte ett liv.
Flyttade på mej, ca 4 meter, och släppte ner....2 snabba lockryck, och fick den här
Riktigt fin Abborre, som rätade kroken.
Och jag hade ju krokasken kvar i bilen.....vilket orsakade en liten promenad tillbaka igen.

Mötte Bosse, som fick agera fotograf.
Vägde Abborren på tävlingsvågen, och den visade sig väga hela 1515 gr.
Längden mättes till 48 cm. och omkretsen var 38 cm.
Detta innebär nytt personrekord för mej.

Knallade tillbaka ut på isen, för att få med lite mer foton från isen innan dagen var slut.







Så var tävlingen slut.
Varefter vi fick klart vilka som fiskat bäst i dag.

Segern fixade 
Johan Mattsson och Yngve Ehrencrona med sammanlagda vikten 4310 gr.
Yngve hade också tävlingens individuellt högsta vikt

Resultatlistan i övrigt ser ut så här

Tack för i dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar