måndag 12 januari 2015

En första koll på Borgviksjön.

Borgviksjön
I dag måndagen d. 12 januari på eftermiddagen

Tog vägen förbi, och ut på Borgviksjön, för att kolla hur det är med isförhållandena där.
Vi ska ju, enligt tävlingskalendern, köra DM-Cup 1 i pimpel här på söndag d. 18 januari, vilket innebär att vi ska säkra upp isen i god tid innan tävlingsstart.

Som ni ser så är snön i stort sett borta, ligger ytterst lite kvar utefter land på vissa områden.

Här nedanför ser ni kartan:
Som ni ser så är det område som jag kontrollerade i dag inte speciellt stort.
Har gått med spett och knackat isen, samt provborrat och mätt istjockleken.
Isen ligger på 13 - 15 cm. bra is i dag
Blev dock snabbt tunnare ju närmare älv oset jag kom.

Det streckade området har jag inte hunnit med, men där fortsätter jag i morgon, om allt går som jag tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar