onsdag 13 mars 2013

Lillvärmeln i dag, resultat m.m.


Lillvärmeln i dag.
Vaknade, och konstaterade att ute föll snön, och vinden var inte behaglig precis, så i dag skulle det förmodligen inte bli många till start på onsdagspimpeln!
Det visade sig ändå bli 26 fiskesugna, som skulle göra upp om segern.
Efter att ha satt i gång tävlingen, fixat priserna m.m. så åkte jag och provade på lite fiske själv också, och eftersom jag åkte på områden långt utanför själva tävlingsområdet, så blev det inte så många foton i dag.

Passerade Kjell-Ove efter lite drygt 5 km.
Han hade inte riktigt hittat fisken än, och hade precis bytt område när jag tog det fotot.

Något annat som också var utbytt, var väderförhållandet
Snön hade slutat falla, och solen sken från klar himmel.
I vilket fall, så for jag vidare, och bara kopplade av, blötte en krok, och bara hade en riktigt fin dag på isen.

När så klockan började närma sig tävlingsslutet, och jag var på väg i land, passerade jag Jan E. som visade upp en riktigt fin Abborre, vilken vi senare kunde konstatera vara dagens största. 
(tyvärr ingen vikt)

Så blev klockan 14,00
Och det var slut på fisketiden

När så allt var klart, Lottning av lag, invägning m.m. så kunde jag konstatera att de två som jag råkade få ett foto på ute på isen under dagen, blev också lottade i samma lag, och dessutom tog de hem dagens seger.
Stort grattis
Jan Eriksson
och
Kjell-Ove Jensen
till segern i dag med den sammanlagda vikten
11026 gr.

Hela resultatlistan ligger på SFK Trekrokens hemsida

Du kan också se den HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar