söndag 17 februari 2013

Resultat m.m. från DM-Cup 4 på V. Silen


DM-Cup 4 på Västra Silen i dag!
Vi mötte upp i båthamnen i Årjäng.

För att som vanligt, när klockan visade 09,30 ta riktning ut på isen.
Även i dag bjöds det på ganska grått väder, med inslag av snö, tidvis.

Själv tog jag skotern söderut, lite drygt halvvägs ut på Silen, och jag var inte ensam, för jag såg både spår efter Varg, och ett och annat Rådjur.
Regnbågen därimot var riktigt försiktig i dag, tappade ett par, och bommade ytterligare några, på de ca. 20 minuter som jag blötte kroken.

kom nämligen ihåg att jag ju inte hade monterat ihop sållen inför dagens invägning, så jag åkte tillbaka lite tidigare än beräknat.



Själv fick jag ingen båge i dag, men det gjorde Outi Pollari!
En 2 kilos Regnbåge, som klev på mitt under ett Abborr race!
Bara att gratulera till en kanonfin matfisk.

Till slut, kom vi fram till dagens prisutdelning !
Och i dag fiskade Tarmo Kokko skjortan av samtliga deltagare.

Grattis Tarmo till totalsegern på 6022 gr. på Västra Silen i dag.

Komplett resultatlista ser du HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar