tisdag 13 mars 2012

?????Abborren tidigare i dag ?????


Jag har fått en hel del samtal i dag angående denna abborre, där den ifrågasätts på det skarpaste!!!!!!!

Om det stämmer att den skulle vara fejkad, så är det riktigt lågt !

Och att ljuga om sin fångst, det är inget som jag överhuvudtaget kan förstå.


Den här bilden har jag visserligen inte fått så många reaktioner på, men tittar man noga så syns det att den är fotad från en dataskärm

(kolla nedre kanten på fotot)



Den här därimot, väckte en hel del reaktioner !

Den ser ut att vara kopierad från Peter "Lindeman" Lind:s blogg. (dessutom en dålig sådan)

En Abborre som han fick d. 26 februari 2011

Därefter klippt och skuren !

När jag fick medelandet satt jag i bilen, och hade inte tillgång till dator så att jag kunde kolla fotona ordentligt.

Visserligen så kunde jag i min vildaste fantasi, inte drömma om att det skulle vara något konstigt med denna så kallade rekordabborre, men när jag granskat bilderna nu i kväll så ser det onekligen lite konstigt ut !

t.ex. varför beskära foton på det sättet !

Och tittar man på pimpelspöt, javisst det är ett vanligt förekommande spö, det är bara det att det sitter inte orginalrulle på spöt i fråga, samt att det är limmat / förstärkt där klingan är fastsatt !


Den här bilden är på Peters Abborre, från februari 2011

Här nedan, är en länk till just det inlägget på Peters Abborre på hans blogg:

http://flipper515.blogspot.com/2011/02/26-feb-laxsjon-stor-abborre.html

Jämför själva fotona, och skriv gärna en kommentar !

1 kommentar:

  1. bra gjort att peter kände igen sitt kort. och att även du går ut igen med detta. fy faan för fuskfiskare. trots datalagen och möjligt samvete för denna dumhet, borde denna "superfiskare" namnges!!

    SvaraRadera