tisdag 22 december 2009

?????Svensk avundsjuka??????

Det har kommit till min kännedom att det finns de som fått för sig att den lax som gick genom röken i går var ett sätt att skryta över "vilket kanonfiske det har varit" samt om jag tänkt "sälja" den rökta laxen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
För det första, så fisket har inte varit något vidare i år , jämnfört med tidigare år.
Det har gått betydligt fler timmar på sjön för att lyckas skrapa ihop tillräckligt med Lax och Öring till årets Julklappar till min släkt och mina vänner.
Altså inget säljes, utan är julklappar !
För det andra, ÄR DET ETT MÅSTE ATT MAN SKA INHANDLA JULKLAPPAR PÅ NÅGOT VARUHUS, ELLER???????????
För det tredje, så skulle det vara tacksamt om ni har funderingar om mitt fiske m.m. att ni kontaktade mej i stället för att gå runt med rykten, som kan bli mycket felaktiga !!
Men detta kanske bara är en släng av den berömda svenska avundsjukan ! Vad vet jag.
I vilket fall som hälst
Ha en riktigt god jul alla !

5 kommentarer:

  1. Skit i alla idioter,lägg energin
    på att få upp mer lax och ha en
    trevlig jul med TREVLIGA o ÖDMJUKA
    människor i stället.
    Hörrni GOD JUL O SKITFISKE !
    Mike

    SvaraRadera
  2. Kalle ! Bry dig om dina vänner och de är många ! Lägg ingen energi på avundsjuka idioter !
    God Jul och Gott Nytt År !
    Peter Wiklund
    Team Nô FF

    SvaraRadera
  3. Vad är det för fel på folk egentligen!!!!!!!!!!!

    Länkar din sida,gör lika med min
    http://metarobbo.blogspot.com/

    God jul å gott nytt skitfiskeår

    Perra (Team Metarobbo)

    SvaraRadera
  4. Detta är saxat ifrån Sportfiskarnas etiska regler, en förening som du själv är representant för.

    "aldrig fånga mer fisk än den fiskande själv kan förbruka samt aldrig sälja sin fångst eller på annat sätt fiska i vinstsyfte"

    Det känns inte som detta går jättebra ihop med att fiska för att få upp julklappar till släkt och vänner, eller att exempelvis sälja sin fångst. Jag skulle tro att det är här som skon klämmer. Om du tror att det handlar om avundsjuka så är du nog tyvärr helt ute och cyklar.

    SvaraRadera
  5. Hej Kalle! Vet att du är pensionär = dåligt med pengar.(tror jag) Vet att det bästa du vet är att fiska(vet jag)= kostsamt. Om du säljer fisken för att kunna göra det du tycker är mest roligt och klarar av så gör det o bry dig inte om vad en del folk tycker.Själv är jag väldigt avundsjuk på att du kan fiska hur mycket du vill.....(Kunde jag med i stort sett förr om åren...vilket inte uppskattades av alla)men men Tycker det var en bra julklapp. God Jul o gott nytt år på dig!!! Hälsn. Tomas

    SvaraRadera