måndag 28 september 2015

Stora Lee / Foxen....så här gick det.

Det var ju avslutning i årets Lake Tour
Tävlingen gick som sagt på Stora Lee / Foxen
Själv hade jag förhinder på lördagen, men hann dit på lördagskvällen för att delta på söndagen......
.....som började med framskjuten start, p.g.a. dimma.

Bara att ta det lugnt i väntan på att den (dimman) skulle lätta.

Stax efter 8 så blev förhållandena betydligt bättre, och det var dags......

......för starten dag 2 i årets avslutningstävling.

Fisket var minst sagt segt, för mej och många andra, i alla fall.
Medan en del lyckades bättre.

Segern i tävlingen fixade Team Toffel med hela 878 cm.
2:a Team Eldabutiken Örebro. 831 cm.
3:a Team UFO / Böjda Spön. 798 cm.

Stort Grattis till pallen.

Tävlingsresultatet utföll så här.

Totalt sett över hela Touren, så föll placeringarna relativt utspritt i år, vilket gjorde att det blev mycket att räkna, och det blev ju riktigt jämt i toppen.
Skilde ju endast 1 poäng mellan topp tre.
Team Kareta fixade totalsegern med 7 poäng
2:a Team UFO / Böjda Spön med 8 poäng, (och en seger som bästa placering)
3:a Team Full Frys med 8 poäng (och en andraplats som bästa placering)

Stort Grattis till pallen.


Som ni ser på resultatlistan så gick helgen inte min väg den här gången, men en 25:e plats blev det med de tre fiskarna på söndagen.
Totalt sett lyckades jag med en 9:e plats, vilket jag är riktigt nöjd med, med tanke på hur mina möjligheter att fiska, har varit i sommar.

Vill också passa på att tacka alla er som alltid finns där, ställer upp och fixar med arrangemanget, på varenda tävling, utan er så skulle det inte fungera så bra som det gör.
Tack också till alla er som kommer ock kör tävlingarna, för om inte ni är med, ja då blir det ju ingen tävling.

Nästa års Tour (2016) är i det närmaste spikad, redan nu, återstår en del detaljer bara, så det återkommer jag med så snart som möjligt.

Betena då ?
Ja de var inte många, men de som levererade mina tre, var de här två.
De två första på den i grönt
Och den tredje på den andra.
Fick ju också en abborre, men det betet finns på det fotot i ett tidigare inlägg.

Återigen 
Tack för en kanonsommar alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar