torsdag 14 maj 2015

Resultat m.m. från Värmeln i dag.

Värmeln
i dag, Kristi himmelsfärdsdagen, precis så som det varit den här dagen i flera år nu.
Samling i hamnen, och förväntningarna var relativt högt satta, trots nordvindarna.

Innan starten släpptes, var det dags för en liten genomgång.....

.....som Per-Erik höll i, som vanligt.

Starten gick, och vissa var snabbt iväg......

.....medans andra inte hade så bråttom.

Fisket visade sig, minst sagt vara riktigt segt.
Själv fick jag fyra st. att fotografera, och denna var min längsta.

Resultaten utföll så här. 
Och jag gratulerar Gäddmunken till segern, med sina 8 Gäddor som fick en fiktiv vikt av 29510
Själv hamnade jag på plats 18

Beten som levererade min fångst
2 på Tomtenissen och 1 vardera på de andra två.

Det var i stort sett vad som hände i dag

Tack, Böjda Spön och Värmelns FVO, för en mycket trevlig dag, trots det sega fisket, på Värmeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar