lördag 25 april 2015

Dagens resultat....!

Nu är jag irriterad på dom svarta fåglarna som stjäl min fisk!
Inte nog med att de stjäl fångsten på isen, när jag inte lägger fisken direkt i ryggsäcken.
I dag hade jag faktiskt 2 Rödingar och 1 Öring, I RYGGSÄCKEN, med locket stängt, visserligen hade jag inte låst säckens lock så jag antar att jag får skylla mej själv, men inte kunde jag tro att de tjuvaktiga fåglarna skulle lyfta på locket och ta för sig av fisken.
Båda rödingarna var borta ock öringen hade de ätit på.
Därför är min Öring, (eller det som är kvar av den) ränsad, urtagen och huvudlös.

Resultatet blev därför endast 1 fisk med hem i dag, medan Käll-Ove hade bättre koll på sin fisk och fick därför med sig 5 fiskar i dag.

Min Öring vägde 370 gr. och eftersom den blev ensam i dag blev snittvikten densamma.
Kjell-Oves 5 vägde 1090 gr. och snittvikten där blev 218 gr.

Därför blev också slutställningen 5-2 till Kjell -Ove.

Återkommer med totala resultatet för veckan senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar