söndag 28 september 2014

Från avslutningstävlingen Lake Tour 2014

Lake Tour 2014
avslutades förra helgen på sjöarna 
Stora Lee / Foxen
Fredagen blev intensiv, för jag hade fel på min gamla vinsch.
Team Ce & Le, hade med sig en helt ny, och hjälpte mej med bytet.
Supertack för den hjälpen

Fram på eftermiddagen så mötte jag upp Team Libris i Lennartsfors, och vi tog följe därifrån over sjön till start-mål platsen.

Vädret var kanon, förväntningarna på topp, och den ena efter den andra båten anlände.

Nu är vi framme vid lördagsmorgon
Dimman ligger tät

De sista båtarna dyker upp, och starten beslutas bli framflyttad tills dimman lättar

Till slut är det så äntligen dags, klocka 11,00 närmare bestämt var det dags för start



Hur lördagen artade sig, framgår av tidigare inlägg

Tidigt söndagsmorgon
Fortfarande mörkt, men ingen dimma, viket innebar start enligt plan.

En hel del regn denne sista dag på årets tour

Jag valde fel denna helg, hoppades på lite större fisk på söndagen, men.....

...de var tyvärr lite kortare i detta området, än på andra delar i sjön, men så är det ju i bland.
Mitt resultat räckte till slut till en femtondeplats.

Topp tre i tävlingen blev
1:a Team UFO/Böjda Spön
2:a Team T.O.P.P.
3:a Team Gäddkungen
Stort Grattis
Komplett resultatlista ser du HÄR

Totalsegrarna 2014
Team Gäddkungen
Stort Grattis
Den sammanställningen ser du HÄR

Betena som fungerade för mej var de här:
Lördag
Soligt större delen av fisketiden
10 fisk

Söndag
Regn större delen av dagen
7 fisk

Som ni ser, ingen större skillnad på beten mellan dagarna, totalt 17 fisk levererades av 7 olika beten.

Den här sammanställningen kanske var i senaste laget, men nu är den skriven, och jag håller så sakta komma i fas med mej själv.

Må bäst alla.


1 kommentar: