onsdag 4 september 2013

Äntligen, lite diverse från Runn!


Nu äntligen !!!
Så börjar kroppen fungera något så när, i alla fall.
Så det bliiir en liten diverserapport från Runn, lite sent, men åndå !!!!!
Kom upp till Dalarna, och var på plats relativt sent fredagskväll.
Det var mycket som skulle fixas innan jag kom i väg, och är man lite av en tidsoptimist, ja då blir det plötsligt lite ont om tid i dagsljus.

Eftersom Stefan hade förhinder, så körde jag själv den här helgen, ja i allafall delvis....
Mr. YM:s Fiske
Jukka Mustonen
Hade möjligheten att åka med på lördagen
Stort tack Jukka, för en mycket trevlig dag på Runn.

Lördagen visade sig vara en riktigt blöt tillställning, med en massa regn och så.
Gäddan högg relativt bra ändå.
Söndagen såg betydligt bättre ut, beträffande regnet i alla fall, däremot så blåste det upp en del, och om det var orsaken eller inte vet jag inte, men fisket blev en riktigt seg tillställning den dagen.

Det blev ett 25 tal gäddbesök under helgen varav de tio längsta som räknades mättes till 690 cm. och räckte till en sjuttonde plats.

Betena, ja det blev lite svårt att fota samtliga beten som levererade fisk, eftersom en hel del utav de fungerande betena sitter i botten på sjön, men de som jag hade kvar utav fungerande beten, är de på bilden.
Förutom de här, så fick vi fisk på ytterligare en sked BP i färg som den övre Rappalan 
samt några Lappia, Wiper och om jag inte minns fel Bomber.

Jag har också räknat ihop totala poängställningen efter tre avklarade tävlingar.
Och det visar sig att i år så är det sju team som slåss om totalsegern.

Så det gäller att vässa krokarna ytterligare inför avslutningstävlingen på Siljan, d. 21-22 september
Och har du inte anmält dej dit än så är det hög tid nu

Vad som gäller, och vilka som redan är anmälda till start där ser du på Lake Tour sidan under avdelningarna Tävlingar och Vi kör Siljan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar