söndag 28 juli 2013

Beten m.m. från Tisjön i går.


Har aldrig fiskat på Tisjön tidigare!
Vilket betydde helt nytt vatten, och nya möjligheter.

Dagen började med en del krångel, planerbordlinan gick av, innan vi hann starta, (vilket i.o.f.s. var tur, för vi slapp i alla fall jaga rätt på pulkan ute på sjön) men det tog ändå en stund att fixa det trasiga innan vi kunde komma i gång med fisket.
Jag hade med mitt äldsta barnbarn, och det var första gången han var med helt själv, riktigt kul, tycker jag,
Här drillar han gädda så det står härligt till

Fisket tycker jag var helt ok, det var ju första gången på den här sjön!

Vi lyckades få 12 gäddor, varav dessa två (76 och 91 cm.) klev på när vi rev för att hinna i land inom föreskriven tid, då blev det an aning bråttom, de skulle ju fotas och återutsättas...men det gick bra det också.
Med dom två hamnade vi på en fjärdeplats, helt ok tycker jag, och vi hade ju en riktigt kul dag på sjön, jag och mitt barnbarn.

Betena då?
Ja, vi började med små riktigt grundgående beten, för jag hade ingen aning om vilka förhållanden det var, och inte hade jag koll på vilka djup som gällde heller.
Men det visade sig att, just för dagen i alla fall, så var det större beten som fungerade bäst
Westins jätte levererade den stösta
Westinaren, den röd/svarta till vänster, levererade flest till antalet.
17 cm. Westin, och Tomic 7" levererade ett par st. vardera.
Nils Mastern levererade en fisk
och slutligen 2 st. på ett ett bete från ABU Garcia.

Och ja vist, vi fick en Abborre också
Den kom på besök via detta bete
En Yabb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar