måndag 20 maj 2013

Båtar, resultat, beten m.m. från Glafsfjorden!


Ja, då var den första deltävlingen i 
Lake Tour 2013
avklarad.

Arvika och Glafsfjorden var tävlingsområdet.

Lördagsmorgon... och vattnet ligger som en spegel, och inte ett moln på himlen....

...och det är dags för start ....



...passade på att ta några bilder när vi åkte över Kyrkviken, ut mot Glafsfjorden, för det var där själva fisket skulle bedrivas...

Fisket då ?
100% C&R var vad som gällde den här helgen, och då (enl. mitt tycke) är det riktigt bra och praktiskt med en vattenfylld Iglo, för att fisken i lugn och ro ska kunna återhämta sig, innan den återutsätts, efter fotograferingen.
Och jo då, det började helt ok. med tre fisk ganska så direkt, för att därefter bli relativt segt, lyckades dock till slut få åtta fiskar, där den åttonde kom när det var dags att riva, för att hinna i land inom föreskriven tid.
Jag hann i land, med ca. tre minuter till godo.
Med de åtta, låg jag femma efter dag ett.


Ny dag, nya förutsättningar.
Det har blivit söndags morgon och det drar i hop sig till en kort genomgång innan startfältet släpps...


...så var genomgången avklarad,...och oj, vad bråttom det blev att ta sig ner till respektive båt...



Själv är jag snart framme vid min båt, och det är dags för DAG 2

Passade på även nu att fota en del på väg ut...









Och dag två var i gång!

Började på samma område som föregående dag, men det visade sig inte fungera för min del, inte ett pet på mina beten på väldigt lång tid, fiskade mej söderut i sjön, och fick plötsligt tre snabba.
Och nu kändes det riktigt ok. igen.
Men det dog ut igen, vilket föranledde ytterligare förflyttning, som visade sig vara helt fel beslut, fick visserligen någon mindre fisk som bara kom på besök utan att ens behöva fotograferas,
Det räknades endast de tio längsta fiskarna över helgen.
Fiskade mej tillbaka till området där jag fått fisken tidigare under dagen, där jag fick ytterligare några som låg runt 90 cm. strecket.
Och precis som dag ett, så kom den sista 91 cm. fisken, när jag rev för att hinna i land.
Nu blev det riktigt bråttom, men jag hann i land den här gången också, fast nu med bara en minut tillgodo!
Men det räckte ju!!!
Och tack vare den sista fisken så så blev det en tredje plats för mej!

Resultatlistan ser ut så här.
Finns givetvis också på Lake Tour sidan

Stort Grattis till Team T.O.P.P. till segern i den första deltävlingen
Grattis till övriga pristagare också.

Tack till samtliga deltagare i tävlingen, det var riktigt kul att träffa er alla.

Stort tack också till Böjda Spön, som stod bakom själva arrangemanget.

Och till sist.
Vilka beten levererade fisk den här helgen då?
Ja vi tar det, från vänster i bilden, i tur och ordning!
Tomtenissen = 3
Nästa Nils Master = 2
Heintz Blinker = 2
Viper = 2
Kusamo = 2
Nils Master = 2
Cotton Cordell = 1
Nils Master = 1
Yabb = 1
Det blev som sagt 16 fiskar på besök i båten under hela helgen.

Nu tar jag kvällen!

Må bäst alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar