fredag 20 juli 2012

Slut för i dag !


Vi har kommit i land nu !
Det blev inte läge att blogga ut i från sjön på slutet, för åskan och därmed regnet kom relativt snabbt, och jag hade inte lust att offra den nya telefonen i regnet.
Kom riktigt mycket ett tag, ca. 40 mm. på bara några få minuter, blev som sagt en aningen blött.
Nog om det !
Fisket började riktigt segt, men blev bättre  och tätare mellan huggen allt efter dagen gick.
Förutom när åskan gick som värst, då hoppades jag, i allafall, på att ingen fisk skulle fatta tycke för våra beten, och det blev enligt önskemål.
Bara olixtar och dunder hade dragit förbi, så började aktiviteten på fisken igen.

Det blev 9 Gäddbesök + några tappade fiskar och några som bara ryckte loss grejorna för oss.
En helt ok. dag som sagt !

Stort tack Taito, Jarno och Martti för en mycket trevlig dag på sjön !
--o--
Ja, ja.
Jag brukar lägga ut foto på fungerande beten för dagen, när jag kommit hem, men det kommer lite senare, för jag har inte hunnit med att ta fotot än !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar